MaLas MaLaS MaLaS....


Asal aku nie???? Makin lama makin malas. Tak ada perubahan langsung dari dulu sampai sekarang. Sindromnya semua buat kerja last minit. Kalau buat last minit tu korang paham-paham ler apa yang jadi?? kelam kabut jadinya.

Paling ketara aku malas nak study. Kalau study pun sebab ada ujian or kuiz minggu tu. Kalau tak ada apa2 memang hanyut. Macam minggu nie... memang tak buat study group untuk rest pas sebulan tak kancup-kancup (tak henti2) dengan ujiannya tiap minggu. Sepatutnya waktu nie la aku buat kerja-kerja yang tertangguh macam nak edit gambar or belajar macam mana guna camera DLSR.

Kawan-kawan aku yang lain asyik nak gambar jew masa kami pergi ICT dekat sebulan lepas. Yang aku nie sengaja tak nak kasi kononnya nak edit dulu guna photoshop. Tapi sampai la nie tak teredit.. Ya ampun kawan-kawan ku. Pasal camera DLSR tu... Bila aku nak belajar tangkap??? 2 minggu lagi abang nak kawin. Sepatutny aku kena gigih ler baca manual or tgk youtube belajar macam mana nak guna. Ini tidak sindrom malas terus menyerang. Bila masa nak guna camera tu tension manjang sebab tak pandai nak guna. Tak tau nak setting aperture dan shutter speed... Adeh......

Pasal study pulak.. Assignment yang ada tu bukannya sikit. Banyak lagi yang aku tak settlelkan lagi. Assignment Jalan Raya, Kaedah Berangka dan Teori Struktur tu dah mintak diri sangat nak kena hantar. Cam biasa last minit punya kerja. Sama ada kelam kabut buat atau tiru saja sapa yang dah siap. Macam mana nak pandai kalau asyik nak tiru... Nanti tak paham konsep bha... Pointer nanti makin turun. Peperiksaan makin dekat. Buku makin jauh.

Hmmm entah ler apa nak jadi dengan aku nie. Esok aku dah nak kena pi Kuantan.. Lagi satu kerja malas yang aku nak kena buat. Yang malas nie bukan apa. Aku terpaksa pergi dengan bos. Bosan siooot. Dah ler balik hari... Letih...... Orang lain dah bertolak malam nie sebab esok pagi dah mula meeting. Bos aku nie sengal nak bertolak pagi plak. Tak pasal-pasal aku kena ikut sekali.. Bertabah jew ler.....

p/s: tapi aku tak malas kerja okeyyy huhuhuhu

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall