CuTi Ku LuLus... BaLiK KaMPunG

Yahoooooooooooooooo............. cuti ku lulus semalam. Ahaksss... Aku ambik cuti 4 hari untuk kawin abang aku kali nie. Satu hari cuti ganti coz aku kena jaga bilik gerakan banjir pada 6hb Februari 2011. Malas aku nak claim OT. Bukan banyak sangat pun kalau OT gomen nie. Baik aku ambik cuti gantian. Maklum ler aku memang akan selalu ambik cuti kalau nak dekat periksa. Nak study mana yang tak sempat nak cover tu. Baki 3 hari tu baru aku ambik cuti rehat.

Bangelow Atap Zink Karat... Teratak Dijah Sekeluarga
Kali nie aku rasa tetiba pulak tak sabar nak balik kampung. Biasanya tak ler terasa sangat nak balik kampung nie. Kali nie aku balik kampung ikut kakak aku. Selalunya balik naik Mak Long Zai jew. Kali nie biar ler kasi Mak Long Zai rehat. Tak payah jalan jauh-jauh yek huhuhuuhu.... Esok malam InsyaAllah aku gerak. Nak tunggu kakak aku balik dari Phuket dulu.. Rancangnya esok pagi-pagi aku dah gerak naik LRT. Angkut semua barang yang perlu nak bawak balik kampung sekali. Malas aku nak tinggalkan Mak Long Zai aku kat office. Takut apa2 hal pulak yang terjadi. Lepas kerja baru aku gerak naik komuter pergi Subang Jaya. Nampak gayanya aku kena naik teksi ler tuju rumah kakak aku. Kalau tunggu kat sana tak tau pukul berapa nak gerak. Mangko aku menunggunnya kat sana nanti...

Mak aku cakap kali nie banyak keja gak yang aku kena buat... mengecat pun kena juga.. adehhhh... tu belum prap-prap (bunyi menyapu laman) depan rumah. Kerja-kerja wajib nak buat kenduri kawin tak masuk lagi. Siap Khamis malam jumaat nak buat doa tahlil arwah ayah sekali. Tapi tak apa ler sekali sekala. Lama pulak rasenya tak kumpul dengan adik beradik nie. Kompom rumah kampung aku kecoh nanti. Orang jiran-jiran keliling memang dah tau perangai kami adik beradik kalau balik kampung memang riuh rumah. Bunyi anak-anak otek lagi. Bertambah kecoh ler hak3.

Kawin abang aku kali nie aku akan jadi orang salam pulak mana jiran laki yang datang. Adeh tak dapat aku bergaya kali nie. Baju tempa ungu kali nie tak pakai ler nampak gayanya. Aku kena pakai baju melayu pulak. Nasib baju melayu raya tahun lepas colour warna ungu. Tak payah pening-pening nak cari baju. Aku harap kenduri kawin abang aku nie berjalan dengan lancarnya.. Amin

p/s: Mak aku gigih nak ada karaoke taim kawin nanti. Sedara aku pulak ada yang nak sponser.. Tak tau ada ke tak... Klu ada Sedetik Lebih, Ku Berjanji Karna Cinta, Awan Nano, Noktah Cinta akan aku sumbangkan masa majlis tu.... hak3

Comments

  1. hahahaha... tu ler pasal...
    bulleh tak aku harap xde.. wat hinggo jew
    kalau setakat pasang lagu2 ok lg

    ReplyDelete
  2. ni kalau ade karaoke, dah takde mane la jadi org salam jiran tu hehe.. mau dok kat tempat karaoke ajee =D

    ReplyDelete
  3. hahahaha.......... tau jew ko yek kekekekeke..
    dah aku jadi pak jabit giler microphone

    ReplyDelete
  4. cik unge dijemput x nk g kenduri abg hyun nie? nk karok gak la...ngeee

    ReplyDelete
  5. cik unge memang tak dijemput... sbb suara cik unge xsedaaaaaaaap

    ReplyDelete
  6. nak tumpang nyanyi gak buleh?haha

    ReplyDelete
  7. aku dah prektis sora...sbtu ni aku terjah kg ko..hahah

    ReplyDelete
  8. ok.. kita duet lagu dua insan.. hahahahaha

    ReplyDelete
  9. hihiii...cm ko nk kwn dud..klu ko kawen aku nk sumbgkan lg tiada jodoh antara kita...ahahahahaha

    ReplyDelete
  10. hahahaha..... ko nak nyanyi bulleh kema.. tapi ko jgn fefeeling lebih.. nnt pampos ajis kejar aku bha hahahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

TravelLog KeKoreaKeKita 2.0 2015 (Day 5) Jeju Island : Hiking Hallasan