TravelLog KeKoreaKeKita 2.0 2015 (Day 6) Jeju Island : SeongsanIlchulbong - Seopjikoji - Oedolgae Rock (Part 2)

Dari Seongsan Ilchulbong ke Seopjikoji tak jauh mana pun kalau memandu, lebih kurang 30minit sahaja. Seopjikoji aku tak pernah pergi lagi. Dulu tak sempat singgah sini. Makanya ini merupakan destinasi wajib kali nie untuk aku kunjungi. Merembes kot tengok orang lain pergi dengan gambar yang super ohsem.

Sumpah... datang ke sini sangat-sangat berbaloi. View tepi laut yang sangat cantik. Aku teruja gila dengan pemandangan di sini. Layan jew la gambar yek.. Nak cerita panjang tak ada idea dah..







Tak puas aku merenung ciptaan Allah nie..

Dari kejauhan nampak rumah api nie.. So terpaksa bergigihan naik tangga...:(

Kaki sakit tetap juga menapak ke rumah api

Berenti sat semput and sakit kaki huhuhu
Berjaya... snap2
Snap-snap (baca dlm nada lagu knock2)




Ini ke yek Church yang famous tu??? Aku cari tak jumpa pulak.. Nampak rumah gegula & bebiskut nie jew


Nampak couple nie jalan terus dapat idea...

Ala-ala jantan melorong dibalik lalang hahahaha



Boleh la.. walaupun tak berapa menjadi
Diriku dan lalang...
Nampak kuda tu... terus dapat idea.. Nampak nun gigih aku memanjat nak bergambar dengan kuda
Ala.... Jauh sangat pulak. Bukan aku tak nak datang dekat. Banyak sangat taik kuda huhuhu
Kalau dekat lagi cam minah nie mesti lagi ok..
Ini Hyeopja Smoke mound.. Apa benda alah nie korang zoom ler gambar nie baca penerangannya huhuhu


Lagi Hyeopja.. Tapi special sikit ada batu cam katak. Tapi ramai cakap yang tu batu menyerupai black pig.. Maskot utama Jeju Island huhuhu..

Ada juga kereta kuda..
Nampak apa yang dari kejauhan tu....
Nie la Seongsan Ilchulbong.. Dekat jew kan dari Seopjikoji nie



Dah rasa-rasa puas pusing kawasan nie apa lagi next destination la kita. Hari pun dah makin lewat nie.......


Comments

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????