Zaman Bujang Yang Dirindui????

Wah.... tajuk posting tu tak tahan huhuhuhuhu... Zaman bujang??? aku dah kawin ke???? hehehehe ceh aku masih muda belia sesuci kapit abang La yang baru huhuhhu....

Al Kisahnya bukan apa aku tertarik tengan isu yang dibincangkan dalam Majalah yang aku baca nie. Maklum ler tengah bosan menjaga bilik bencana. Betul ke kita akan bosan dan merindui zaman bujang pas kita kawin nanti??? Aku tak tau apa nak cakap... Maklum ler aku tak kawin lagi so memang tak tau apa-apa sangat pasal dunia perkahwinan dan pasangan suami isteri nie. Tapi apa yang aku nampak secara kasar bila dah kawin hidup kita memang tak seperti dulu. Kalau ada study group ke, nak jumpa ngan member and lepak lelama ngan kengkawan dah tak boleh dah. Lagi ler pas dah ada anak.

Kalau berpandukan kepada apa yang aku baca nie banyak lelaki yang akan merindui perkara-perkara yang penah diorang wat pada zaman bujang. Bebas wat keputusan, bebas nak pi mana-mana and bebas wat apa saja ler. Duit gaji pun kita leh beli apa yang kita suka iphone, Camera DSLR, ipad, baju and apa2 ler yang berkenan di hati. Tapi bila kawin kita akan pikir pasal beli susu anak, baju anak, baju bini, gelang emas bini huhuhuhuhuhuu.

Selain itu juga, tiada siapa yang menghalang kalau mahu makan benda yang tak sihat sangat cam air gas, jajan, coklat bebanyak, makanan segera dan yang penting tak de siapa yang bising kalau kita berbelanja banyak untuk makan semua tu. Tapi bila dah kawin bini tu kan sayang kat kita so "pokpek pokpek" tak henti-henti kalau kita asyik makan benda-benda alah tu. Sakit jantung ler, kencing manis ler, sakit buah pinggang ler semua mak nenek segala penyakit bini kita bebelkan. Nak makan pun tak terlayan huhuhuhu.

Masa dengan kawan-kawan juga mesti dah kurang. Kalau zaman bujang dulu bukan main seronok jumpa and lepak ngan kengkawan sambil ngeTEH kat kedai mamak. Sampai tak sedar dah pukul 3, 4 pagi. Tak ada sapa nak call suh balik awal dan beli barang bagai. Ini kalau dah kawin kalau tak terpacak kat rumah sebelum pukul 9 malam kompom bini kita dah bertalu-talu call hp tanya kita bila nak balik. Selagi tak balik selagi tu bini akan call.

Taim bujang korang hanya perlu jaga perasaan mak ayah dan kawan rapat jew. Yang lain-lain peduli apa, itu diorang punya pasal huhuhuuhu.. Tapi bila dah kawin banyak ooo perasaan yang kita kena jaga. Mak ayah mertua, adik beradik belah bini and sanak sedara bagai nak kena kita jaga. Diorang duk bercakap pasal benda yang kita tak suka dan menguriskan hati pun duk tersengih gak ler cam kerang busuk duk mendengar dengan tabah dan redho seredho-redhonya.

Sampai terpikir gak aku bila baca artikel nie. Bersedia ke aku nak harungi semua nie nanti kalau masanya akan tiba (Lambat lagi bha). Takkan kita nak hidup membujang jew sepanjang hanyat sebab perkara-perkara nie. Aku rasa banyak lagi nikmat perkahwinan yang kita akan dapat daripada hidup membujang. Cam aku tgk kawan aku bila dia ada anak happy jew selalu. Asyik cite pasal anak dia jew memang best dengarnya. Jeles aku dengarnya bha... 

Pada kengkawan aku semua yang sudah kawin dan akan kawin nanti jangan ler merindui zaman bujang korang nanti. Tak usah dikenang perkara yang lalu nanti akan merana diri huhuhuhu. Aku rase bila korang dah wat keputusan untuk menamatkan zaman bujang korang semua sudah bersedia secara fizikal dan mental untuk mengharungi bahtera perkahwinan. Korang memang hebat...........

p/s: aku bila ler lagi.... huhuhhhuhuhu

Comments

  1. kalu bini bebel tu maknanya dia sayanggg....haha..sila bersedia ye hyun..nnti da kawen ko msti rasa best kot..kui3..

    ReplyDelete
  2. kekup: aku kena redho nanti
    kakayu: lum lagi kak hehehehe

    ReplyDelete
  3. xpe..3 thn lg kan??so byk masa lg utk ko bersedia..haha

    ReplyDelete
  4. 3 tahun?
    cukup la...aku dalam 25-26 tahun mase tuh. insyaAllah dah sedia tuk kawen. *malu*

    ReplyDelete
  5. loli, kekuP: mandai jew korang hehehehehe... aku cite jew belum lg..

    loli: malu2 kuceng kunun hehehehe

    ReplyDelete
  6. aku malu2 manusia je. sbb aku bukan kuceng. hik3.

    ReplyDelete
  7. borang pembookingan telah dibuka hak3

    ReplyDelete
  8. aku dah book dlu sblm loli..hahahhahah

    ReplyDelete
  9. kekup...book la si hyun tuh...
    aku x kesah. :P
    tp kalau pihak lelaki yg start dulu...
    aku terima je. hik3.

    ReplyDelete
  10. wahahahah..jom loli kita bermadu..wakakakakkakakakakakakaka

    ReplyDelete
  11. motip nak bermadu??? grrrr...~~~!
    ai x rela yu......
    bak kata orang....
    suami x leh share....makanan boleh share.

    hak3.

    ReplyDelete
  12. maka hyun kena nyanyi lagu di sana menanti di sini menunggu..hahaha

    ReplyDelete
  13. motif???
    nk la sangat hyun nyanyi lagu tu?
    hahaha.....

    ReplyDelete
  14. suh dia nyanyi n rekod..nk dgr..hahha..aku jgk yg dah rekod..hahah

    ReplyDelete
  15. aku dah siap rekod tp bunyi x best. so aku kena rekod yg baru.
    hahaha........
    aku igt nk berduet dgn dia kat ym...pastu rekod sama2.

    rasa cam tu lg better.

    tp entah la dia nk ke x. huhuhu....

    ReplyDelete
  16. hehehehe.... bermadu yek... ok ke klu rakam guna ym...??? aku xkisah huhuhu

    ReplyDelete
  17. aku pon x suka brg kemas..bertuah sapa kawen ngan aku..ahahahhahahaha

    ReplyDelete
  18. hyun...belom cuba belum taw bha. jom cuba. pompom!

    motip hyun gelak part bermadu tuh? grrr~~~

    ReplyDelete
  19. motif encik hyun x follow blog gw?

    ReplyDelete
  20. loli blog ko yg mana??? aku xtau bha

    ReplyDelete
  21. klik la gmbo dia kat followers ko bha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak