DaPuR pEnYek dEnGaN gEnG T.A

Salam.......... hari ini wat pertama kali dalam sejarah aku sebagai seorang pekerja telah lewat sampai ke office gara-gara jam hp tak berbunyi... Adehhhh lupa nak charge bhaa.. Sedar-sedar dah pukul 8.00 pagi. Dzul pun dah selamat pi kerja waktu tu. Aku kelam kabut lah mandi dan terus pecut pergi office. Sampai dalam pukul 9.00 pagi.

Tapi bukan itu yang aku nak ceritakan hehehehe.... Ini pasal pertemua aku ngan geng2 T.A. Leh tahan lama gak tak jumpa diorang, asyik berSkype jew kami tiap hari. So kali nie kepala yang uruskan perjumpaan Kak Noren. Yela katanya dah lama sangat tak jumpa kami yang hensem-hensem dan comel-comel ini.... Lagi pun keychain magnet Singapore dan Sabah dah jadi cam pekasam Kak Noren simpan.. Tu yang nak jumpa sangat.

Lan cadangkan agar makan kat Dapur Penyek. Dah tergoda ler tu ngan kesedapan kat sana taim 1st kami pergi situ. Janji dalam pukul 12.15tghari jumpa kat sana. Bukan apa kalau pergi lewat memang tak ada tempat. Ramai sangat yang makan kat situ.

Tapi aku datang lewat sikit coz ada appointment dengan Dr.. Ini aku nak komplen sikit janji pukul 11.00 pagi tapi sampai pukul 12.00 tghari tak jumpa-jumpa Dr. Kalau klinik kerajaan tak apa lagi ini Klinik Swasta... Sioot sungguh bha. Gomen klinik pun tak sampai 20 min tunggu kalau ada appointment.. Nasib sempat sampai dalam pukul 12.30 tghari..

Restoran Dapur Penyek
Ramainya Orang
Macam-Macam Adaaa
Kalau korang nak tahu ini ler Restoran Dapur Penyek. Ada kat Maju Junction, baru jew buka dalam 2 3 bulan lepas ganti Kiosk Kebab. Dapur Penyek nie aku tengok sejarahnya mula dibuka di Singapore tahun 2004. Masakan memang stail Indon ler. Ada segala masakan penyek. Stail dibuat macam restoran makanan segera lain macam KFC or Mc'D. Bagi aku restoran nie sangat menarik.... simple jew. Cuma dia kecik sikit laa huhuhu....



Yana Gigih Mengorder

Macam Stail KFC and Mc'D

Suasana Dapur Penyek

Menu macam-macam ada. Korang boleh tgk menu dulu kat atas meja kemudian kalau dah pilih pergi kaunter yang macam KFC tu. Beratur tunggu giliran nak pilih menu. Kat atas tu ada ler macam-macam menu lagi dengan harga yang agak berpatutan. Kali ini Dapur Penyek ada Special offer untuk Set Ayam Penyek dan Ayam Bakar sebab menu ini yang banyak orang pilih. Harga di dalam RM6.90 jew termasuk air Durian Belanda. Aku memang pilih Set Ayam Bakar dengan Air Cendol. Alhamdulillah kali nie Lan belanja aku bha... hehehe rejeki2. 2 Set Ayam Bakar dan 2 Air Cendol dalam RM 16.80. Murah..... Kalau dulu aku kena RM 20 lebih.

Set Ayam Bakar

Set Ayam Penyek

Dzul dan Cendol

Set Ayam Bakar dia memang aku suka sangat. Ini Yana ler punya pasal hehehehe... Tapi serius bha memang sedap sangat aku makan tadi. Macam lagi sedap dari aku makan 1st dulu. Mungkin sbb aku lapar coz tak sempat sarapan tadi atau sebab ada orang belanja..... hahahaha..

Kalau kami dah jumpa nie macam-macam ler duk cerita sana sini. Agak2 kecoh gak ler bila jumpa bersama. Macam restoran nie kami yang punya hahahaha..... Sempat juga Pura menerangkan tips-tips yang menarik yang diperbincangkan bersama Kema di Skype... Selamat mencuba yek Kema.... Ingat "Angkat Kaki" hahahahahahaha...................... Aku boleh plak blurr bab-bab cam tu biasa aku paling pickup huhuhuhuhu....

Kami bersurai dalam puluk 1.50 petang masing-masing nak gerak pi opis. Nanti lambat pulak kang bos marah. Aku dengan Kak Noren rempit naik moto hari nie sama dengan Yus. Sampai-sampai jew dekat mota dapat surat saman pulak bha dari polis... Hishhhhh........ DBKL tak kacau Polis pulak menyibuk.... Sengalll...
Redho jew ler aku balik tadi sambil Yus ikut aku huhuhuhu...

Ok kat sini aku tepek sikit gambar mana yang patut untuk tatapan korang.....


Geng Dah Kawin Kema dan Pura

Geng Lelaki Bujang Lan dan Dzul

Redho Jew Aku Dengar Cerita Yus Pasal Dia Accident... Aku Order nie Yus

Ngah Pikir Nak Pilih Menu Apa

Yana Cepat Sikitttt

Sempat Aku Dengan Yus Bergambar....

Posing Masing2 Tak Hinggat sebelum Order Makan

Kusyeeen aka Keychain Kak Noren Kasi

Yana Serba Merah

Dzul dan Lan

Yana, Kak Noren dan Ibu Mengandung Pura

Lan, Yus dan Isteri Ajis Dik Kema

Lan Tak Toleh Kiri Kanan

Liciiiinnn Aku Bedal

Comments

  1. wow..x thn baa isu topik dimasukan..ku malu cm siot..

    ReplyDelete
  2. aku tak tau dan jgn bg tau org lain akan tau bha huhuhuh

    ReplyDelete
  3. best kekup sila pi... mmg menjilat dinding hahahaha

    ReplyDelete
  4. kekup rul tipu..x sedap mn baa..tp msh bole thn lg..agak2 kebulur cm abg dud mmg mnjilat segala yg ada tu..

    ReplyDelete
  5. kekup: kan situ aku ckp de kat maju junction. tmpt lain aku xsure bhaa

    loli: boleeehhhhhhhh... mmg sedap 4 bintang setengah aku kasi

    ReplyDelete
  6. sila buktikan yg ko mmg akan belanja aku....anda mampu?

    *wink2...

    ReplyDelete
  7. qema: ko tak dengar dzul ckp apa...?? menyesal aku xmakan dulu taim datang

    loli: bukti bulleh jew tapi ko kena dtg sini bha hehehehe

    ReplyDelete
  8. qemar: wakakakakaka...sedangkan susu kambing pun dia bedal bha..
    hyun: TA tu apa?

    ReplyDelete
  9. susu kambing susu terbaik selepas susu ibu...

    t.a kira penolong jurutera lerr

    ReplyDelete
  10. sila datang kl setuddd.. aku tungguuuu

    ReplyDelete
  11. eh...
    mane yg akak post rul... memang akak ade komen la smlm...

    ReplyDelete
  12. bila nak makan sama2 lg..dtg la maju

    ReplyDelete
  13. org tu dah tak sudi makan ngan kami dahhh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????