KaWaN aLam MaYa......


Kalau dikenangkan tanpa internet istilah kawan alam maya memang tak ada. Kalau zaman2 dulu kalau nak berkawan dengan orang jauh kita berutusan surat jew... suka mana2 aweks yang cun dalam majalah kita ambik alamat dia kita kasi ler surat... huhuhu.. Zaman macam tu ada ke lagi... cam agak2 mustahil bha... Nak hantar kad raya pun dah tak ada. Dulu aku taim sekolah menengah paling kurang taim raya 20 keping kad raya hahahaha..............

Ok berbalik kepada kawan alam maya macam-macam cara boleh dapat kawan. Dalam FB. Twit, My Space, Friendster(ada ke lg pakai) memang cara yang mudah. Tapi bagi aku kawan-kawan alam maya aku bermula di satu forum. Forum ke 2 terpopular kat Malaysia  Cari Forum lerr... Aku kira agak2 aktif berforum nie bila rumah aku ada internet dalam tahun 2008. Thank to my friend yang perkenalkan aku dengan forum Cari nie. Aku suka masuk Isu Semasa, Gosip Tempatan, Fotografi... macam2 yang boleh kita tau kat situ. Tapi kalau korang nak beramas mesra (istilah budak2 forum selalu guna) dengan forumer2 kat sana board Borak ler tempatnya. Aku kenal dengan board tu pun sebab ada satu Majlis Anugerah Borak hendak dianjurkan.. So aku try ler usya board tu... Apa yang aku dapat katakan forumer2 kat sana semua friendly2. Kira orang yang aku mula-mula rapat kupu2siang, kuntilanak, toknek, tukang baca, tukang perhati, mayraa, and ada lagi nama yang aku tak hinggat dah. Kami nie selalu lepak2 rumah Teka Gambar dan rumah toknek. Apa yang paling best bila page rumah dah cecah 100. Rumah tu akan dikunci oleh Mod yang bertanggungjawab. So aku dulu suka mengebom rumah2 tu sebelum kena kunci.. Biasa aku kekup ler yang rajin buat... Tepek gambar2 bom atom, letupan bagai.... Rumah toknek pun penah jadi mangsa... huhuh.. 

Tapi aku tetiba bersara dari aktif berforum nie selama setahun. Tetiba tak ada mood nak berforum. Cuma masuk benang2 Isu Semasa selalu baca komen2 diorang. Tapi aku rase awal tahun 2010 aku terjumpa kupu2siang kat satu benang dia ajak balik aku aktip kat Borak.. So aku masuk ler tapi ramai yang aku kenal dah tak ada. Diorang dah kurang aktip... Cuma kupu2siang jew yang aku kenal... Aku cuma join kuiz JBP dan TG jew untuk kenal2 dengan forumer lain. Sebab kupu2siang nie aktip dalam benang Komuniti Ang2 dalam Borak so aku try ler join2 situ.. Yang ada taim tu forumer ayushuhada04.. Kami panggil kak ayu jew.. Mula2 kenal tu agak2 sombong bha.. Cam tak nampak jew aku lalu.. Hahahaha..... Tapi sekarang kami semua dah rapat....

Aku aktip kembali kat Borak nie dengan kenal dengan forumer yang memang giler2... Kakayu, setud, ijam, kunti, firah, ada, rose, nas, mummy, hani, bnm, ai, reen , mira and banyak lagi... Tak tersebut plak aku (jgn terasa hati pada yang tak tersebut)... Diorang memang best. Masing-masing ada karektor tersendiri.. Negeri pun jauh2.. setud kat Sarawak, ijam kat Melaka, nas Kedah, kekup Putrajaya/Ipoh and banyak lagi. Kiranya hubungan kami berterus sampai ke FB.. Kalau ada posting kat FB mesti kami2 yang banyak komen hahaha... Kira rapat ler dah cam adik beradik plak hahahaha

Baru-baru nie ada sorang forumer yang rapat dak ijam kawin so ramai forumer2 yang pergi memeriahkan majlis. Yang nyatanya aku tak dapat nak pi coz komitmen pada kelas aku. Siap ada test lagi hujung minggu tu. Kak ayu yang paling rapat dengan dak ijam pun tak dapat hadir sebab nenek kak ayu sakit. Yang diberitahu yang dapat join kekup, deke, que, reena, fifi, ketot yang lain setakat kirim hadiah jew. Aku pun kirim hadiah gak tak tau diorang beli apa. Dengar kata kekup siap de tempat khas bebudak Borak yang datang.. Kerrrlast ko ijam hahahaha.....

Apa yang nak aku sampaikan kiranya kawan alam maya nie pun kira bagus. Mula2 cam pelik tapi sebenarnya ada sesuatu yang lain kita akan rase.... Bila jumpa live semua pura2 suci tapi dalam forum semua tunjuk laku huhuhu... Aku cuma penah jumpa dah ijam jew sorg coz dia rupanya sepupu kawan sekerja aku nie. So jumpa taim kenduri kawin kawan aku nie jew...

Aku harap hubungan aku dengan kawan-kawan alam maya aku akan berkekalan hendaknya. Kalau ada rejeki nak jumpa apa salahnya kalau diizinkan tuhan Amin....

Meh aku tepek antara kejayaan aku kat Borak sempena MAJLIS ANUGERAH BORAK 08/09. Kalau ikutkan aku tak sangka pun menang sebab aku baru aktip balik... Tapi terlekat satu dua anugerah plak hehehehe... Kawan-kawan aku yang lain lagi banyak yang diorg dapat lagi Kak ayu, ada dan kekup....
huhuhuhuh. Kira kalau dibandingkan kejayaan aku nie jauh sgt ketinggalan dengan pencapaian yang diorang dapat hehehehe

Kejayaan Bersama X Tunang Hahahaha
Ini aku no komen sebab tak sangka menang
Aku tak jiwang diorg saja pedajal ku bha hehehehe
Giler2 aku nie tak terlawan ngan dak ijam

p/s: dalam forum aku sebagai hyun huhhuhu

Comments

  1. motif nama aku tak der di kat kawan2 paling byk dapat sijil... ahahahahahahahhahaa... btw.. nice entry.~ nasib baik ler ko tak kata aku sombong noksss

    ReplyDelete
  2. ko klu bandingkan tak ler banyak sgt banding 3 org tu... aku cadang nak komen keterukkan ko bha... tp nnt panjang sgt plak kang hehehehe

    ReplyDelete
  3. hahahahahahahaa.... ko jgn memandai.. elok ko puji-puji aku.. hahahahaha

    ReplyDelete
  4. terharu aku nama aku paling banyak..wakakak

    ReplyDelete
  5. tak kira la dehh..tgk oun tau..hahahhaha

    ReplyDelete
  6. wow..asal aku x nmpk kekup??meje aku betul2 dpn mgadapap plmin ijam n wani..=)

    ReplyDelete
  7. qemar,aku nampak ko ngan hubby lalu don aku je..aku ada gak panggil tp ko x dgr..haha

    ReplyDelete
  8. hehehehe... kema agak2 labang bila bersama suami terchenta hahahaha

    ReplyDelete
  9. hahhaha..muka serius dek kema masa tu..hubby jln kat blkg dia..haha

    ReplyDelete
  10. terharu bha nama aku terselit kt blog ko...

    ReplyDelete
  11. sib baik nama aku pun aderr..(dak ijam)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall