OpEraSi DeNgaN MaK LoNg Zai

Yup... hari ini aku bangun awal sikit daripada biasa. Ada operasi yang aku kena buat. Mak Long Zai aku dah mintak diri sangat tu.. Korang tau ke sapa Mak Long Zai aku nie...???  Ini ler dia moto aku huhuhu....

Mak Long Zai
 Hehe.... aku saja jew kasi nama ini kat moto aku bila beli tahun lepas... muhahaha.. Sbb apa aku kasi nama tu???? Suka hati aku ler dah moto aku.. Klu moto nie korang ada share leh gak aku pertimbangkan ahaks. Aku ada jugak menerima surat bantahan daripada beberapa ketul orang yang membangkang nama moto aku nie. Tapi bantahan tu aku tolak mentah2 muhahahaha....

Berbalik pada operasi aku tu... Mak Long Zai ku nie memang dah agak lama aku tak service dalam 3 bulan kot. Last sekali taim aku balik raya haji kalau tak salah.. Bukan apa aku tukar minyak hitam mahal sikit last sekali aku service tu. Tu yang aku biar lama sikit. Tapi dek kerana Mak Long Zai aku cam majuk tak diservice2 dengan rantai kendur, lampu depan pun satu terbakar so pagi nie aku kena pi kedai moto dengan jayanya..... Aku dapat merasakan yang Mak Long Zai aku nie happy tidak terhingga waktu sampai kedai moto huhhu... Camner aku tahu???? alah aku tuan dia tau ler aku dia happy ke tak... hehehehe... Tapi Mak Long Zai bergumbira aku berduka sebab tumbang duit aku dalam RM35.00.. Sob2.. Tukar minyak hitam, filter, lampu depan, tegangkan rantai and pam tayar.

Pas siap jew moto tu... tetiba aku nampak Mak Long Zai aku berduka lara balik.. Tadi bukan main terkinja-kinjanya seronok bila service tup2 muram balik. Ape ke haaaeelllnye weeehhh..... Setelah aku mendalami isi hati Mak Long Zai baru aku tau yang moto aku nie dah lama tak basuh gak.. Hak3.. Bukan aku tak nak basuh tapi kalau basuh kat kat kedai memang wat sakit hati jew. Tak bersih langsung.. Mak Long Zai pun dah monyok semacam so aku kena hantar basuh gak ler... yela nak tunggu aku balik kg basuh kat sana tak tau bila nak baliknya. Balik bulan 3 nnt pun aku naik keta dengan kakak aku.

Tapi sebelum tu aku pi melantak dulu mee goreng mamak kat kedai biasa.. pas order mee goreng mamak n teh tarik kurang manis aku pi jap kedai moto belakang nak bayar duit moto nie.. Huhuhu terbang lagi RM200... Mak Long Zai - Mak Long Zai banyak betol pakai duit ko nie yek... ahaks...

Abis makan aku pi kedai basuh moto aku jap.. Hmmm cam aku cakap memang tak bersih.. Abang La wat keja memang sambil lewa jew.. Malas tol aku nak tegur tadi.. Dengan cuci ala kadar jew... sentuh tak sentuh jew moto aku tu.. Tapi Mak Long Zai ngelijat sukanya bila kena mandi... Dah ler moto aku nie warna putih nampak ler kotor yg diorang tak cucikan. Aku geram aku ambik kain diorang tua ku yang bersihkan sendiri.. Cam sioot sungguh.. Tumbang RM4.00 cuci moto tadi... hmmm tak pe ler Mak Long Zai... Ku dah wat terbaik untuk ko yek hehehehe..

Sekarang nie ngah siap2kan assignment and study sikit Kaedah Berangka.. Sok ada ujian yg nak kena aku wat... Kul 12.30tgh aku gerak pi Yayasan Selangor.... Bertukar menjadi student mood hehehehehe....

Comments

  1. Bagus nyer dlm menyelami perasan Mak Long Zai... leh menyelami x perasaan im (moto akak) yg dh dekat 3 thn x dibasuh... muahhaa..

    ReplyDelete
  2. kena selam kak... hehehe.... giler lama 3 tahun hahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall