AnuGerah BiNtaNG PoPuLar 2010

Salam.....



Malam nie aku release tension ngan tgk ABPBH 2010. Tak tau plak aku anugerah nie akan berlangsung malam nie. Kalau dulu2 memang aku mengikuti n tak sabar2 tunggu result ABP. Tapi 2 3 4 tahun nie dah biasa2.. Tak xcited cam dulu. Tapi aku layan gak...

Overall utk kali nie ABPBH 2010 lagi best dari tahun lepas. Kali nie performance awal Lan, Ning n Farhan kira mantap gak lerr. Pengacara Zizan, Kak Engku n Sharifah Shahira pun best jew. Paling mantap bila dekat nak abis.. bila performance lain cam dah biasa-biasa. Orang pun dah bosan-bosan n mengantuk tetiba Usop Wilchaa and Abi, watak dalam Hantu Kak Limah muncul... abis gelak satu dewan dengan gelagat diorg yang bawak result Artis Paling Popular. Aku kat umah pun dah gelak guling2 dengan perangai Usop tu hahahaha.. Memang sungguh fenomena cite Hantu Kak Limah nie.... Aku rase xde cite yang orang terikut2 and teringat-ingat dialong and aksi selain cite Hantu Kak Limah selepas film2 arahan Tan Sri P. Ramlee. Ngankong yang kutipan banyak tu pun orang tak kenang.... Penonton pun sporting wat stail tangan Usop bila nak umum keputusan hahaha...

Apa-apa pun TAHNIAH  Shaheizy Sam coz menang Artis Paling Popular. Tak sangka plak mamat nie yang menang tapi dia memang layan.... Keputusan penuh kat tengok bawah


Artis Komedi Lelaki Popular
    * Along
    * Angah
    * Johan
    * Nabil
    * Zizan
komen aku: ko memang layak ler jijan... terbaik... bye2 nabil zaman mu dah berakhir. Tp sian ko Zizan atas pentas nak serap tekanan taim umum Artis Paling Popular.. Senyap ko yek... Ko pun manusia biasa gak Zan... Xde salah pun hal tu..... Jgn kecewa okeyy

Artis Komedi Wanita Popular

    * Didie Alias
    * Kenchana Dewi
    * Nurkhiriah
    * Raja Azura
    * Sharifah Shahira
komen aku: aku dulu kini and selamanya akan sokong ko... memang best minah nie..

Artis Baru Lelaki Popular

    * Daus
    * Maulana
    * Shah Jaszle
    * Shahir
    * Sharnaaz Ahmad
Komen aku : Dah lain tu tak kuat kompom ko menang... tapi suara ko bset gak walaupun aku xlayan AF

Artis Baru Wanita Popular

    * Adira
    * Ana Raffali
    * Mizz Nina
    * Nur Syuhada @ Dottie
    * Elfira Roy
Komen aku: Hmmm antara Adira dan Ana.. lain-lain calon memang tak best... Tapi Ana menang pun OK

Penyanyi Nasyid Popular

    * Hijjaz
    * In Team
    * Mirwana
    * Rabbani
    * Raihan
Komen aku: Nampaknya terus bertahan kumpulan nie....

Artis Berkumpulan Duo/Berkumpulan Popular

    * Ana Raffali/Suhaimi Mior Hassan/Altimet
    * 6ixth Sense
    * Azlan The Typewriter
    * Bunkface
    * Meet Uncle Hussein
Komen aku: aku ingatkan "jgn pandang-pandang" yang menang. Tp 6ixth Sense pun terbaikk.. lagu2 dia best oooo

Penyanyi Lelaki Popular

    * Aizat
    * Anuar Zain
    * Black
    * Faizal Tahir
    * Shahir
Komen aku: Motip mamat poyo nak mampos nie yang menang.. Serius nampak berlagak gilerr tadii... Tak reti nak cakap bahasa melayu ke??? Patut ler ko xnk suh anak ko tgk. Kalau diorg tgk xtau ler anak ko tu cakap apa dengan kepoyoan anda... Dulu kini dan selamanya memang xsuka mamat nie...

Penyanyi Wanita Popular

    * Adira
    * Alyah
    * Ana Raffali
    * Stacy
    * Yuna
Komen aku: dah CT xde sapa lagi yang layakkan.....

Pelakon Filem Lelaki Popular

    * Aaron Aziz
    * Bront Paralea
    * Remy Ishak
    * Shaheizy Sam
    * Syamsul Yusof
Komen aku: memang aku dah telah mamat nie akan rangkul gelaran nie bknnya Remy.. Semua cerita2 filem dia best2 n meletop2. Terus rapat dengan peminat OK

Pelakon Filem Wanita Popular

    * Diana Danielle
    * Lisa Surihani
    * Liyana Jasmay
    * Maya Karin
    * Scha Alyahya
Komen aku: akhirnya Lisa menang pun... yeeehaaaaaaaa... i loikeee.. kalau menang TV popular pun lagi mantap

Pelakon TV Lelaki Popular

    * Aaron Aziz
    * Ady Putra
    * Fizz Fairuz
    * Remy Ishak
    * Shaheizy Sam
Komen aku: Yaaahh AbangLa nie menang 2 tahun dah.... Mmg saing ngan Shaheizy Sam... Nasib dah tak tergagap berucap cam tahun lepas yek huhuhu

Pelakon TV Wanita Popular

    * Fasha Sandha
    * Nurkhiriah
    * Lisa Surihani
    * Scha Alyahya
    * Tiz Zaqyah
Komen aku: Kecewa Tizz tak menang... Tapi Fasha pun OK pe... Nampak sangat dia tak sangka.. Tahun lepas kena Boooo.. Tahun nie dapat.. Memang ratu kontrobersi.. Harap popular bkn sebab tu huhuhuh

Pengacara TV Lelaki Popular

    * Ally Iskandar
    * Awal Ashaari
    * Aznil Hj Nawawi
    * Jimmy Shanley
    * Zizan
Komen aku: Hmmmm asal Pak Nil memang lagi??? serius aku dah makin nyampah dengan dia nie... Makin lama cam makin naik lemak... Entah lerrrr

Pengacara TV Wanita Popular

    * Cheryl Samad
    * Fara Fauzana
    * Nurul Syuhada
    * Raja Azura
    * Sharifah Shahirah

Komen aku: Wahhh terus kekal ko yek Farah.... Walaupun makin suam-suam. Kalau tahun depan xde pengacara yang lagi naik dari Farah memang dia akan menang lg...

Penyampai Radio Lelaki Popular

    * Aznil Hj Nawawi
    * Faizal Ismail
    * Halim Othman
    * Kieran
    * Salih Yaakub
Komen aku: Alaaahhhh asal bang Jem tak menang... Adeh nampak sangat org retro xmengundi ABP nie anak2 muda jew.... Faizal menang yek...hmmm no komen lerr..............


Penyampai Radio Wanita Popular

    * Abby Fana
    * Fara Fauzana
    * Linda Onn
    * Raja Azura
    * Sharifah Aleya
Komen aku: Sapa lagi yang layak... walaupun aku dari dulu suka AbbyFana sejak THR... dia lagi best aku rase.. Tapi Fafau terus dengan legasi kemenagannya.. Padan si Linda huhuh

Anugerah Khas Celcom (Donwload Terbanyak)
Pemenang = 6ixth Sense
Komen aku: Lantak komerrr lerrr pengguna Celcom ooiiii

Anugerah Sepanjang Hayat
Pemenang = Dato' Rosnani Jamil
Komen aku: Tahniah Mak Nani

Anugerah Bintang Paling Popular 2010

Pemenang = Shaheizy Sam
Komen aku: Tak sangka ko menang dee... tapi ko memang layak.. muka ko jew kuar panggung tahun lepas... memang box office jew cerita ko... Kalau terus maintain kompom tahun depan ko sapu lagi.. Ucapan ko thanks kat Dato' CT memang bijak... Tapi terbocor sudah rahsia mak ko tak henti2 undi nak kasi ko memang... Jgn lupa RM180K barang kemas tu kasi kat mak huhh
 

Comments

  1. thanx 4 da review..tak larat nk tengok tv mlm tadi..pingsan suda..haha..ape pun mmg shaheizy sam mmg layak dpt anugerah bintang paling popular tu..

    ReplyDelete
  2. ko ni dah mcm wartawan hiburan la pulak..hahahaha..

    ReplyDelete
  3. mysarah: yg last2 paling kelako hehehe.. sesama

    kekup: ko ingat aku xhebat ke bha hehehehe

    ReplyDelete
  4. hebat2..pasni leh tukar kerjaya gantikan zubir..hahah

    ReplyDelete
  5. zaty da tag awak

    http://cekedismanis.blogspot.com/2011/04/saya-join-bloglist-flyhigher.html

    ReplyDelete
  6. jom dtg show sy.http://gilamodified.blogspot.com/2011/04/esso-ninariang-ent-autoshow-apr-23-2011.html

    ReplyDelete
  7. besfren aku satu skool dgn Faizal Tahir. menurutnya, since secondary school dia dah menunjokkan keberlagakkan dan kepoyoan beliau. bapaknya adalah seorang prof (kalo xsilap) dan dalam famili, they rarely speak malay. sebab tuh most of the time we can see he's more comfortable talking in english. dia memang rebellious dari dulu. kalo apa yg die tak suka dia akan cakap str8 forward. masa skolah, die tak suka subjek math, then dia akan pegi lepak kat library instead of dudok dalam class. but one good thing is, the xkaco orang. die dudok library diam2 baca buku. tuh je la sedikit citer tentang beliau. so ko judge sendiri la die tuh jenis macamana. huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

Camping Sg. Pisang, Gombak