Review Pirates of The Caribbean 4 : On Stranger Tides

Semalam pas balik kerja aku singgah Viva Home coz nak tengok wayang Pirates of The Caribbean 4 : On Stranger Tides. Kalau diikutkan aku nak tengok cerita nie dalam 3D baru ler puas hati sikit. Tapi 3D kat MBO nie start kul 6.45 ptg. Apa kes aku nak tengok taim magrib. Nak tak nak tgk 2D jew kul 5.15 petang.


Expectation aku untuk cerita nie mesti ler tinggikan maklum ler dah masuk series yang ke 4 untuk cerita nie. Mesti lagi gempak dari At World End. Tapi sepanjang 2 jam 20 minit tu aku rasa ceritanya turun naik daaa. Ada part best, bosan, suam menarik dan nak tertidur pun ada. Cam aku rasa kurang gula jew cerita untuk kali nie. Mungkin sebab William Turner dan Elizabeth Swan tak ada untuk filem kali nie. Tertumpu pada Jack Sparrow jew. Terasa gak kehilangan diorang setelah 3 filem sebelum nie ada hmmmmm. Apa-apa pun watak Jack menjadi penghibur utama dalam cerita kali nie. Banyak gak ler babak2 kelakar and sikap giler Jack ditunjukkan. Filem nie masih mengekalkan Captain Barbossa, Gipps dalam meneruskan penceritaannya. Berapa watak utama lain seperti Blackbeard Edward Tech seorang lagenda lanun dan juga Angelica bekas aweks Jack lakonan Penelope Cruz.



Ok kisah kali nie mengenai pencarian Fountain of Youth atau dalam bahasa Melayunya Telaga Awet Muda.di mana kalau sesiapa yang meminumnya umur akan jadi dua kali ganda dari asal. Tapi sebelum tu terdapat syarat sebelum mendapatkan kesaktian tu di mana perlu di minum dalam 2 gelas perak khas yang terdapat pada sebuah kapal lagenda dan juga setitik air mata duyung. So pengembaraannya mengenai pencarian benda-benda tu dulu sebelum mendapatkan Fountain of Youth. Bagi aku sepanjang cerita tu antara yang menarik ialah ketika hendak mendapatkan air mata ikan duyung. Dalam cerita nie ikan duyung digambarkan sebagai satu bangsa yang ganas dan tak berperikemanusiaan. Bukan senang untuk mendaptkan air mata ikan duyung. Mereka akan menggoda kelasi kapal dengan kecantikan diorang dan akan membunuh mangsa mereka dengan kejamnya.

Untuk kali ini bagi Blackbeard merupakan seoarang lanun yang sangat kejam dan berkuasa. Mempunyai kuasa yang mampu mengawal kapalnya dengan pedangnya. Dia diramalkan akan mati ditangan Barbossa dalam tempoh 2 minggu tu yang gigih mencari Fountain of Youth. Barbossa nie pulak sanggat berdendam dengan Blackbeard nie coz punca menyebabkan dia kehilangan kaki dan juga Black Pearl dirampas. Sampai sanggup Barbossa nie masuk ke gov England untuk melunaskan hutangnya itu. Yang menarik Fountain of Youth ini bukan saja di cari oleh Jack Sparrow, Blackbeard, Barbossa dan Kerajaan England tetapi Kerajaan Sepanyol pun cari gak. Sebab apa diorang gigih cari dan mendapatkan Fountain of Youth???

Korang saksikan ler sendiri cerita nie yang memang tengah hangat ditayangkan dipawagam. Bukan main lagi pengusaha panggung dok lock waktu cerita nie. Gigih cerita melayu Nur Kasih The Movie and Kongsi nak dapatkan waktu tayangan. Bagi cerita Pirates of The Caribbean 4 On Stranger Tides aku kasi B+ untuk kali ini. Mesti tonton.



p/s: tak berapa suka lakonan Penelope Cruz......

Comments

  1. haah kuku kaki tercabut pun yea gak hehehehe

    ReplyDelete
  2. hampeh ko ye..naseb tak tercabut lg..ari tu hampir2 je..kalau dah tercabut aku mmg nak suh ko ganti ngan kuku ko..hahahah

    ReplyDelete
  3. ok set..yang ni mesti aku g tengok..tapi ramai cakap yang filem kali ni macam tak best....

    ReplyDelete
  4. kureng sikit ler wan.. tp masih lagi menarik bha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall