Doa Ketika Di Timpa Bala dan Kesusahan


As Salam...

Ini doa yang selalu aku amalkan ketika aku dalam kesusahan dan untuk dipermudahkan segala urusan. Doa ini juga boleh melembutkan hati seseorang. Ini doa yang mak aku suruh amalkan dalam sembahyang.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sesungguhnya aku ketahui satu kalimah yang apabila dibaca oleh mereka-mereka yang ditimpa bala atau kesusahan, Allah akan lepaskan si pembacanya dari kesusahan. Kalimah tersebut ialah tasbih saudaraku Nabi Yunus AS:
ا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
(La ilaha illa anta. Subhanaka inni kuntu minaz zolimin)

Ertinya :"Tidak ada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan engkau,
ya Allah.
Maha Suci engkau, sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim."
SURAH AL-ANBIYAK(21) :87


So, pada kawan-kawan semua harap dapat amalkan doa ini selalu.

P/S: aku sentiasa berdoa agar semua kawan-kawan ku sentiasa dilindungi Allah SWT dan dipermudahkan segala urusan.


Comments

  1. aminnnn....
    elok baca doa ni bila nak keluar rumah. mintak dipermudahkan semua urusan dan dielakkan bala. dan elok juga baca sebelum tido.

    ReplyDelete
  2. hyun.. skrg ni aku bace doa ni sambil gosok2 perut.. harap mudah melahirkan nnt..

    ReplyDelete
  3. hate: mmg terbaik

    gegirl: elok gak ayat nie utk ibu yg bakal bersalin... d><b

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????