Corat Coret Raja Sehari

Assalamualaikum....
Seperti mana yang aku ckp sebelum nie abg aku baru jew melangsungkan perkahwinannya ngan pilihan hatinya kak erda... Dah kawin abg aku yek huhuhuh... tak sangke plak. Klu ikut perancangannya taim bertunangnya berjanji nak kawin hujung tahun lepas. Tapi dek banyak sgt songeh abg aku nie akhirnya berlangsung gak awal tahun nie..

Untuk pengetahuan korg perancangan kawin abg aku nie pun dalam tempoh lebih kurang sebulan jew bha... tetiba jew dalam tengah bulan Disember tahun lepas abg aku ckp nak kawin. Dah tak leh elak katanyan mak bakal mertuanya dah tempah dewan tarikh 29 dan 30hb Januari nie. Padan mukeee tu ler memain lagi ckp dah belah sana ambik serius tarikh tu.... Apa lagi agak kelam kabut gak ler persiapan nak kena wat dlm tempoh sebulan nie.

Tapi nasib baik ler kakak aku yang no 3 nie jadi tulang belakang utk pkahwinan abg aku kali nie. Kak Ana ler yang banyak menguruskan mana yang patut. Dari menjahit baju nikah abang, baju tema family aku and siapkan barang hantaran. Tu baru belah pompuan punya kenduri belum masuk belah laki yang akan diwat bulan Mac nanti.

Ini ler barang hantaran yang kak aku wat tu... tema biru ungu.. ok gak ler sbb xde pengalaman pe2 pun leh wat camner. Kira lulus gak ler... huhuhu


Barang Hantaran
Rantai... cam dalam sangkar plak aku tgk

Barang Kecantikan

Jam Tangan Esprit

Sejadah dan Telekung

Kasut dan Beg Tangan

Coklat

Sirih Junjung... Tp Aku Tengok Cam Ros Junjung Jew huhuhu

Petang tu pas semayang asar berlangsung ler pernikahan abg aku kat masjid Taman Dato Harun. Alhamdulillah..... sekali lafaz jew... Maka drama pun berlaku.. Mak, Yong and Nyah toyak (menangis) ler plak....... Kak Na, Nima, Are and Aku xde pe2 pun.. de gak aku rakam aksi masing dalam hp aku huhuhuh.. wat kenangan... Pas tu kami gerak pi dewan kat umah pengantin untuk minum petang.. Cam biasa KUIH LAPIS pasti ada... huhuu.... Sempat ler menjamu selera walaupun air tak cukup hahahaha... 
Atas dewan tu tersergam indah pelamin untuk bersanding nanti.. Yang pelik.. malam karang pun de majlis bersanding... taim tu ler baru bawah hantaran.. hmmm adat diorg kot. Kami xtau ler ikutkkan saja...

Pelamin.......

Majlis untuk malam pula kami hantar semua hantaran ke rumah pengantin perempuan... Pas tu pengantin akan diarak dengan paluan kompoang sehingga ke dewan.. Kami pun pollow sekali ler.. cam biasa aku jadi juruvideo merakamkan apa yg patut... hahahaha.. Abg cam biasa wat muka tercungkam dia.. Sebijik cam arwah ayah....

Tema Ungu Menjadi Pilihan.....

Sempat Menyebuk Sekali huhuhuh


Untuk majlis esoknya... hujan turun tak henti2 dari pagi... Tapi majlis tetap dijalankan. Nasib ler wat kat dewan klu tak abis lencun... Ramai sedara mara aku datang terutamanya belah ayah.. Belah mak Enda Aznam n family jew yang datang.... Kali nie persalinan warna putih cream plak... Aku suka yang nie nampak lagi cantik huhuh... Prestasi abg cucu pelamin kat de peningkatan pas kami bising semalam... Asyik sengih jew abg kat atas tu.. Duduk pun tak ler tenggelam jew rupanya huhuhuhuh.....

Eyaaa... Abg Cucu Tersengeh Manja huhuhu

Majlis Potong Kek.. Sedap Kek nya Weeh

Sempat Gak snap2 gambar

Nak gak Aku and Are bergambar wat kenangan

Hehe... Masing2 Nak Bergaya


Kek Coklat Nyam2

Hidang Pengantin.. Cam Biasa KUIH LAPIS mesti ada hehehehe

Alhamdulillah segalanya settle ngan jayanya... Hujan rahmat sungguh hari tu... Majlis pun berjalan lancar.. Kami pun terpaksa ler balik. Abg kena redho sambung snap2 gambar walaupun hati tak berkenan hahaha... Bertabah ler abg.... Yen dan Family mendoakan rumah tangga abg kekal hingga keakhir hayat.. Bak kata mak "Bio ler elok2 pakat cuaaattt... "

Pas nie tunggu next majlis kat umah kami plak 19hb Mac 2011... Harap semua berjalan lancar gak. Yang nyata memang xde banner cam nie hehehehehe

Banner.....

Comments

  1. abg ko kawen ngan org mana bha?turn ko bila?wahahah

    ReplyDelete
  2. org taman dato harun bha... tapi asal org nogori huhu.. aku?? aku pas ko kawin baru aku kawin hehehehe

    ReplyDelete
  3. tmn dato' harun kat mana bha?ko ingt aku org lambor ke?hahhaa..jom kawen hari yg sama..wakkaka

    ReplyDelete
  4. mana aku tau.. yg aku tau tmn dato harun.. FYI tu bkn kat lambor okey huhuhu... Tak mau ler ari yg sama nnt ko tak dtg bha heheheheh

    ReplyDelete
  5. negeri dan daerahnya mana bha?xkan xtau?hahaha..ala pas sanding aku terus g umah ko..haha

    ReplyDelete
  6. setud rasenya lg sedap bha huuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????