Bon Apetit at Delifrance

Assalamulaikum.....

Semalam tanpa segan silunya aku melantak makan kat Delifrance kat Midvalley (MV) bersama cik unge elur a.k.a wawa and kak noren. Aku tak penah pun makan kat Deli nie walaupun dah galak kali pi MV.

Si wawa nie plak tetiba tekaknya tu duk gatai nak makan Baked Rice tu yg pi Deli. 1st taim aku pi Deli gan agak2 teruja yelaaa aku bab makan nie memang suka huhhuh......

Suasana kat Deli


Masuk jew dela beberapa aweks cun yang duk jadi waiter kat situ...huhuhhu maklum ler pelaris hehehehe... Suasana leh ler tahan.. tapi panas sikit.. air con kat MV nie rosak kot huhuhuh...

Cam biasa datang ler waiter nak hantar menu kat kami nie haa... aku tgk ler hmmm harga dia leh tahan gak mahalnya... Aku bab mahal nie yang tak suka sgt. Bab makan jew yang aku duk berkenan ahaks.




Menu Delifrance
Macam2 Adaa

Aku belek2 ler menu mana yang patut.. Klu ikutkan perut aku memang lapar tahap cipan. Tengahari tadi aku tak makan benda berat- berat. Makan roti jew yang sempat banyak urusan ler katakan. Cik Unge awal2 lagi dah pilih Chicken Baked Rice..... Aku jew yang tak tau nak makan pe lagi sbb aku tgk menu semua aku nak huhuhuhu... Last sekali aku pilih ler Steak Mashroom Pie... nyam3 aku bab cendawan nie mmg aku cukup suka bha... my poberet tu huhuhhuh.... Kak Noren plak tak pikir nak pilih pe katanya perut kenyang order 100 plus jew... tapi alih2 kenyang2 gak Kak Noren order Beef Lasagna tambah ngan Butter Croissant.... 

                                                                                                                                                              
Chicken Baked Rice

Steak Mashroom Pie
Makan HyunHMK gan Cik Unge
Beef Lasagna
Kak Noren punya Makanan
Sedappnya aku punya pie

Tak sampai dalam 15min sampai ler makanan yang dihajat tu.... hmmm aku apa lagi tanpa segan silu bedal ler makanan aku tu.... Sedap gak Steak Mashroom Pie nie aku rase.... kiranya sesedap rase and seadanya. Dagingnya lembut and mashroom dia pun banyak. Roti pie dia pun lembut and cruch.. Memang licin aku makan huhhu.... De gak aku rase Beef Lasagna Kak Noren punya... mmg sedap ikut hati aku nak abiskan kak noren punya Lasagna... huhuhuhu tapi abis aku kena buru nnt ahaks.... Cik Unge punya Baked Rice memang abis dia bedal walaupun merungut kata kurang sedap banding dulu hehehehe.........

Apa2 pun pas makan memang ler kena bayarkan... tgk resit dia hantar leh tahan gak ler harganya....
Butter Croissant, Beef Lasagna, Chicfken Baked Rice, Steak Mashroom Pie, 100 Plus (leh refeal) and Apple Juice semua sekali dalam RM68.00 termasuk tax. Nasib baik ler masing2 belanja diri sendiri hehehehe....

Bagi aku klu korang nak rase makanan kat sini apa salahnya... Sekali sekala bollleeeehhhh tapi klu berkala-kala memang botak kepala nak bayarnya. Yang nyata klu de rejeki aku akan makan lagi kat Delifrance... Nyammmm














Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall