Badai Semalam... Terbaaaikkkkk


Jumaat malam lepas aku layan teater kat Istana Budaya cite Badai Semalam. Wat pertama kalinya dalam sejarah aku berteater n masuk IB. Poyo jew huhuhu.. Baru aku tau tgk teater nie kena pakai kasut sarung n berkolar. Dah ler aku nie suka berselipar jew. Kena berprotokol gak dr segi pakaian. Tapi yg tak syok aku tgk xde plak diorg marah or bising pompuan yg pakai skrit pendek and terdedah sana sini. Ini premis kerajaan okey. Entah ler

Ok back to the topic. Apa yg buleeh aku ckpkan utk org yg 1st taim tgk teater nie cite Badai Semalam nie hebat and best.

Erra Fazira

Jujur aku nie xler suka erra sgt. Tgk lakonan dia dlm filem and drama cam xberapa best n feel. Tp dlm teater Badai Semalam nie aku mmg terkejut dgn lakonan berkesan erra sebagai Mazni (klu aku xsalah). Mmg bagus giler. Pandai bermonolog erra nie.

Aaron Aziz

Paling banyak dapat tepukan sorakan.. Seth ler katakan hahahah. Bkn pe ari aku dtg tu Aaronator, Kelab Peminat Aaron de dtg. Bkn main lg diorg sorak. Tapi kecoh bila taim aaron menari mmg ramai yg sorak. Almaklum ler aku de baca yg aaron nie de ckp yg dia xreti menari n akan tolak mana2 tawaran klu de nyanyian or tarian. Good 2 u ler aaron walaupun step yg mudah jew aku tgk ko wat huhu. Bg aku dr segi lakonan dia sebagai Karim (again klu tak silap) biasa jew. Tak feel la bro and kaku jew. Dah ler dialog ko pendek2 n senang jew. Cuma satu babak jew memang lakonan ko bagus bila ko mengamuk n pukul erra. Ko mmg sesuai watak ganas2 ler bro baru naik. Tapi yg nyata ko mmg baik ngan peminat ko.. Mantap

Fizz Fairuz

Cam biasa ko tetap aidil ler. Mmg lakonan ko bagus and sesuai jew watak ko tu. asyik2 xdpt pompuan yg ko minat yek hahaha.. Bertabahlah Zaki. Bagi aku lakonan ko lg hidup banding aaron. Good job bro.

Emilda

Gilak aku mmg tak sangka minah nie bawak watak pompuan kecoh n suka bawak cite. Cam joyah jew aku tgk. Mula aku xtau yg dia bawak watak tu. serius geram n meluat ngan watak bawak mulut dia tu. Penuh gaya n perasaan huhu. Aku serius ingat ko cam Elly Suriati. Lakonan dah lain tol, berkat kawin ngan Adlin kot hari2 kena kritik..

Umee Aida

Takleh sangkal dah lakonan ko Datin Paduka.. Memang mantap n berkesan. Antara artis yg aku teruja nak tgk malam tu huhu

Lain-lain tu pun ok. Dr segi pentas wow mantap. Tak sangka aku pementasan leh yek wat cam tu huhu. Naik sana sini.. Tapi Kak Noren kata lagi mantap Puteri Gunung Ledang punya pentas.

Apa-apa pun kira boleh tahan gak yek tengok teater nie. Walaupun aku beli tiket yg paling murah and tempat duduk pun jauh ke atas. Bagi aku tengok teater lagi seronok dari tengok wayang coz bila seseorg tu berlakon. Lagi hidup and menarik. Pas nie aku dah cakap kat Kak Noren and Lan kalau ada teater yang best lagi kami nak tgk. Sekarang tak nak tgk kat atas dah paling kurang pun bawah sikit. Tak ler sayup2 mata memandang pelakonnya nnt hehehehe.

Pengalaman menarik tgk teater and akan diteruskan Insyaallah.....

Blogging via iphone









Comments

  1. hahahah last time aku pon dudok kat seat yg sama dgn ko masa aku g tengok natrah dulu. jenuh terjenguk2 ke bawah... tapi memang best experience la..... and aku sejes, try tengok teater bangsawan kat dewan bandaraya. boleh tahan gak walopon tak sehebat pentas IB dan takde pelakon popular. tapi pada aku lebih berbaloi dengan teket yg hanya berharga RM5.

    ReplyDelete
  2. beb..pendapat ko sebijik mcm akak aku.. dia pon ckp erra berlakon sgt berkesan smpai dia & kwn dia sndiri rasa sebak..emelda pon katanya mmg lakonan terbaik.. nyesal lak aku x g tgk.. tgk tiket mahal bebenor.. yg murah seat atas lak.. disebabkan ada experience tgk seat atas tu yg rasa mls.. aduhh nyesal2..

    ReplyDelete
  3. hateL pas nie nak duk bawah dah huhuhu

    ReplyDelete
  4. kekup: aku dah ckp bestkan.. aku yg 1st taimer nie pun layan teater leh kata minat. kawan ko punya pandangan mmg xleh pakai hehehehe.. tak pun taim dia pi mmg tak best ke huhuhu...

    Lain kali tgk ler yek klu de sambungan nak wat ke huhuh

    ReplyDelete
  5. hahaha..dia g sama time ngan ko.. dia org 1st aku baca komen kata x best.. ke2 ko..ke3 akak aku.. pndpt ko ngan akak aku mmg sama sebijik.. huhuh.. harap2 nnti ada lg.. mau g tgk.. x pueh ati ni..wakakka

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Zaman Bujang Yang Dirindui????

ViVa HoMe Mall