Makan Sampai Muntah.. Buffet Durian

Ahad, lepas pergi rumah Pura, kami rancang nak terus makan durian kat kat Petaling Jaya SS2 (Klu aku tak salah). Mau tak bila Kak Noren ajak jew nak pi dalam kereta lagi aku dah menjerit nak.. Giler ko aku lama tak makan durian sepuas-puasnya. Harga durian sekarang mahal sgt. Aku nak lepas kempunan pun pi Giant jew beli. Paham2 ler rasanya camner. Dah ler tak puas. Banyak kali Kak Noren cerita yang dia selalu makan Buffet durian ngan kawan2nya kat sana. Aku dengar terliur jew ler. Bkn apa yang menariknya bayar RM15 atau RM20 sorang makan sampai puas. Bagi aku itu dah murah giler. Akhirnya tu ler tercapai gak makan kat sana huhuhuu.

Aku, Kak Noren, Lan and Yus jew yang pi.. Yana paham2 ler orang dah tunang tak mau join kami lagi dah.. Kan kawan2..... Itu belum kawin lagi mau tak nak jumpa kita dah hehehehehe.... (ayat makan dalam huhhuh). Pe2 pun meh aku tepek gambar jew. Korang tgk ler kelahapan kami..


Kat sini ler tempat yang kami pilih... Kak Noren cakap setiap kali dia dtg sini mmg gerai nie yg dia pilih.. Klu ikutkan banyak lagi gerainya. Ada dalam 6-7 gerai lain klu tak salah. Sini paling ramai pun aku nampak. Memang terbaik.

 Taraaaa............ Kami ambik buffet durian RM20 sorang. Bukan apa klu buffet RM20 duriannya kuning2 and sedap. Bak kata Lan " alang-alang dah datang kita bedal yang mahal"... Kelapa 4 bijik tu tak termasuk harga yek kena tambah RM4 sebijik. Nak sejukkan badan kena minum air kelapa.


Zoom dekat sikit huuhhhu... Kuning tak?? Rasanya mmg superbb... Klu aku kat kampung panggil yg ulas satu bucu tu "kopek".. mmg berebut2 bila bukak klu nampak... Memang terliur tahap cipan aku kali nie.

Dah macam orang giler aku makan seulas durian tu... Sedaaaappppp.... Lama aku tak melantak durian sepuasnya. Memang kali nie aku makan betol2. Setiap kali balik kg mak cakap dah abis musim.. Toyak lebat giler taim tu huhuhu

 Sonok makan yek... Kak Noren gigih MMS kawan dia Kak Azah bagi tau tengah makan durian hehehe... Bahagia bebeno rupa yus tu ke ingat abang sayang. ahaks.


Lain macam senyum Lan tu... Sedap ke bha.. Sarawak tak de Durian yek hehehe.. Mengalahkan aku pun tak makan ngan senyum hehehehe..


Depan camera konon makan ngan sopan ler plak hahaha... Tapi masuk jew seulas dlm mulut kuar terus licin hehehehe.


Fuhhh............ tak tahan tengok duriannya.. Kuning terbaik yang diorg pilih. Tapi klu nak tips dapat durian sedap and kuning mintak yang cina pilih jangan melayu.. Bukan nak bias tapi klu melayu pilih tak sedap sgt duriannya bha.

 Tengok dah tinggal seulas jew aku bedal... Memang mintak diorg kupas lagi untuk kami.. makan jgn tak makan.


 Rasa dia kureng sikit tu yang buang buat tempoyak huhuu.. Tgk bakul tak penuhkan???


Sekarang penuh bha... Itu baru satu bakul de bakul satu lg yg tak ditangkap. Makan sungguh2 tau huhuhuuh


Tengok Yus punya ler gelojoh sampai kulit durian pun nak bedal hahahaha.. Tak de lah.. ikut petua orang dulu2 minum air dlm kulit durian leh sejukkan badan. Selain tu leh kurangkan bau durian tu sikit.


Memang terbaik daripada kebun durian hahahaha.........


Dah melantak tu.. bayar ler yek..kekeke Tumbang dalam RM80 + kelapa RM16 = RM96.00 jew.. Berbaloi2....

Apa-apa pun aku nak ucap thanks ngan kak noren yang bawak kami makan durian nie.. Kat Yus and Lan gak yg setuju nak makan sama. Klu tak terus terliur aku huhuhu. Nasib baik sendawa durian aku dah kureng skrg. Klu tak dalam kereta sengaja aku lepaskan bauan yang harum itu huhuh.....

p/s: entry ini tidak sesuai dengan puan unge elur yang xsuka durian. Kurang satu nikmat dunia.. Rugi2..

Comments

  1. perghhh menggiurkan bha doroyan tu...oh komee doroyan dah berbungeeee...

    ReplyDelete
  2. amboi nama xleh blah hehehe........ yeler sonok lg ler bila ada org berlagak lupakan kawan hehehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????