(Update 2) Perancangan Travel South Korea 2.0 2015

As Salam

Lagi 49hari lagi aku akan terbang ke S.Korea. Makin nak dekat makin aku tak keruan disebabkan banyak lagi yang aku tak prepare terutamanya itinerary aku kat sana nanti. Aku pergi agak lama dalam 12mlm so banyak lagi tak lengkapnya. Dengan currency yang sangat hazab banyak tempat terpaksa aku skip.

Ok untuk sewa kereta di Jeju 24hour dah settle guna LOTTE rent car. Ini link dia  https://www.lotterentacar.net/eng/short/short_main.do . Rate dekat sini paling murah yang aku dapat. Untuk kereta Morning termasuk insurans cover 100% dalam 40,400 won sahaja. Asal dalam 100Kwon tau. Then satu lagi aku nak bagi tips sila daftar as ahli LOTTE dalam nie untuk dapat harga lagi murah. Mula-mula aku survey dalam 47,200 won untuk 24jam. Tapi selepas aku daftar ahli dapat discount tambahan terutama harga insurans. So berbaloi-baloi apa kurang hampir 7,000won.




Lagi satu KTO Malaysia tengah bagi T-Money percuma kepada ahli yang berdaftar. Hanya perlu daftar dan hantar survey yang dibuat. Selain dapat T-Money bernilai 8,000won kita boleh dapat coupon booklet secara percuma. Aku tengok booklet nie banyak tawar discout tempat-tempat yang aku nak pergi. Huhuhu sapa tak nak wehhh. Tapi kita kena pergi  KTO Malaysia pula untuk ambil. So kena gigih ler ke sana nanti.





Orait nanti bila itinerary aku dah lengkap aku postkan.

Comments

  1. redemption tu hanye bole dibuat kat kaunter kalo code kte dipilih sbg pmenang..bkn semua org dpt...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gigi Ooooh Gigi..........

Camping Sg. Pisang, Gombak

Zaman Bujang Yang Dirindui????